Zajęcia stymulacyjne - świetlno - dźwiękowe.

miniatura

Jednymi z nowych i atrakcyjnych zajęć są zabawy stymulacyjne i aktywizujące. Wykorzystano w nich nowe pomoce zakupione do Integracji Sensorycznej głównie świetlnej.

     Stymulacja oznacza zewnętrzne oddziaływania mające na celu przyśpieszenie i pobudzenie rozwoju każdej osoby niepełnosprawnej. Stymulacja polisensoryczna, czyli wielozmysłowa obejmuje swym zasięgiem dotyk, wzrok, słuch, węch i smak. Celem tych zajęć jest dostarczanie określonej liczby bodźców o pewnej jakości.

    Dźwięk w tych zajęciach oraz dobrana muzyka relaksacyjna ma za zadanie odprężać i być jedynie tłem dla naszych uczniów, by mogli oni otworzyć się na mocny bodziec jakim jest: ciemność, światło i barwa. Zaciemnienie bowiem silnie działa na emocje każdego człowieka nie tylko niepełnosprawnego. Natomiast światło i barwy stanowią jedność. W pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębokim tego typu zajęcia w sposób efektywny poprawiają energetyczny poziom funkcjonowania każdego naszego ucznia.

     Efektem naszych zajęć stymulacyjnych jest uzyskanie u niektórych z uczniów optimum pobudzenia i koncentracji uwagi oraz zdolność do efektywnego działania na zajęciach. Uczniowie aktywnie reagują ruchowo, podążając za światłem, koncentrując uwagę wzroku i słuchu. Są aktywni również komunikacyjnie i sensomotorycznie.

  Zajęcia stymulacyjne - światłem i dźwiękiem zarówno wyciszają jak i radośnie aktywizują.

 

                                              Opracowała: Karolina Kaczmarek.